På äventyr igen!

Imorgon fredag lämnar Jennie, jag och Wayne Windhoek igen för att åka till Rundu som ligger i norr. Det kommer att ta ca 9 timmar så vi åker redan kl.04.00. Från Rundu ska vi förhoppningsvis åka till Victoria falls på lördag genom att ta bussen genom Caprivi. Men det beror på om passen tar oss tillbaka till Namibia igen. Sent på söndag är vi tillbaka i Rundu och ska då vidare till Etosha national park där vi förhoppningsvis kommer att få se både vilda lejon, elefanter, leoparder och många många andra djur. Efter det ska vi till Otjiwarongo där det finns krokodiler och sedan direkt till Swakopmund för sol, bad och sanddyner. På hemvägen ska vi till Okahandja där Namibias bästa art and craft ska finnas.

 

Igår fick vi besök av våra argentiska vänner från Fish river canyon. De kommer och bor hos oss i Windhoek ett tag. Det visade sig vara hennes födelsedag så vi bjöd på tårta och mat. Jättetrevligt!

 

Jennie och jag transkriberar och analyserar ute i solen och vi inser hur mycket vi har att göra. Idag har vi förberett oss inför resan vilket innebär tvätt av kläder, bankbesök och packning. Dessutom har vi varit hos frisören och fixat håret så att vi slipper tvätta det under resan.

 

Så nu kommer det vara tyst här på bloggen fram till någonstans runt den 7-9augusti när vi kommer hem. Men misströsta inte för då kommer allting som hänt under vårt andra äventyr!

 

So long…


Jennies nya frilla


Min nya frilla


Jag i min nya frisyr!


Middag med Melanie och Argentina paret!



Kommentarer
Postat av: Victor

Snygga flätor, men frågan är om inte trollruffset var snyggare... ;)

2011-07-31 @ 19:05:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0