Biobesök, Intervjuer & Äventyr

Nu har det gått tre dagar sedan vår första intervju och vi har totalt sex intervjuer gjorda. I måndags trodde jag aldrig att vi skulle få tillräckligt med intervjuer, men nu är jag helt övertygad om att vi kommer att få det. Faktum är att det finns risk för att det blir för många snarare än för få. Intervjuerna är jätteintressanta men det gör tyvärr inte transkriberingen roligare. Transkribering är tidskrävande och ganska långtråkigt. 2min inspelad intervju tar ca 20min att transkribera. Som tur är har vi transkriberat 5 av 6 intervjuer.

 

Igår (torsdag) åkte jag, Jennie och Melanie till Maerua mall och åt på Panarottis som på torsdagar serverar Pizza ”All you can eat”. Du sätter dig vid ett bord och får en tallrik, sen delar personalen ut pizzaslices av olika sorters pizza. Det var jättegott! Efteråt såg vi nya Harry Potter filmen. Inne i biosalongen var det i princip bara vita Namibier och de var inte trevliga. Det hade skett ett misstag och några platser var dubbelbokade. Personerna i fråga var jätteotrevliga mot varandra. Och under filmens gång sa folk precis vad de tyckte till varandra, som ”Shut up and go to your seat” och så vidare. Men filmen var bra och som tur var hade vi inga platsproblem. Att gå på bio i Windhoek kostar på vardagarna 32kr, tänk att jag har sett senaste Harry Potter filmen på bio för 32kr, vilket pangpris! Vi funderar på om vi ska gå och se den igen. Det kommer definitivt bli mera bio.

 

Idag fredag gick vi till banken för att ta ut pengar. Inte så svårt tänkte vi. Men det verkade inte de på banken hålla med om. Vi fick hjälp av en kille som verkade tycka att vi var ett hopplöst fall. Han tog våra pass och kort och ringde till någon, sedan satt han i telefon i ca 30min innan han kom tillbaka till oss och sa att vi inte kan ta ut så mycket pengar och att vi måste gå till polisen. Vi såg ut som två frågetecken och sedan gick han. Men sen kom han tillbaka och sa att han skämtade och så tillslut efter ca 45min fick vi våra pengar. Vid det laget var det ungefär 20min sedan banken stängde så hela personalstyrkan vinkade av oss när vi gick.

 

Imorgon, lördag ska vi på ÄVENTYR! Jennie, jag och Melanie ska åka med Wayne till Fish river canyon (den näst största canyonen, efter Grand canyon) och till Sossusvlei. Sossusvlei är känd för sina sanddyner, bland annat Dune 45 som Windows har gjort till en av sina bakgrundsbilder. Planen är att vi ska campa så jag hoppas inte att det är för kallt, men det ska vara varmare där än vad det är här i Windhoek.

 

Vi är åter i Windhoek på tisdag, fram till dess, ha det gött!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0