Lejon, lejon, lejon....

Almost famous

Har jag berättat att jag ska bli lokalkändis? Jo så här är det, Linköpings Universitet har en tidning som heter Liu magazine, dom har skickat en journalist till Namibia för att intervjua Jennie och mig. Förutom att vi kommer att figurera i Liu magazine kommer våra vackra nunor även dyka upp i Värnamo nyheter och Norrköpings tidningar. Det hela känns både kul och pinsamt.

 

Så i onsdags blev Jennie och jag intervjuade både tillsammans och var för sig. Vi träffade även en svensk fotograf som bor i Namibia sedan tre år tillbaka. Dagen därpå åkte fotografen, journalisten och vi två till Katutura state hospital för att ta foton. Först fick vi besöka högsta hönset, The medical superintendent. Sedan gick vi till Ante natal kliniken där Jennie och jag varit främst. Väl där togs ungefär en miljon bilder på mig och Jennie och alla fina gravida kvinnor. Eftermiddagen ägnade Jennie och jag åt analys av våra intervjuer. Något som faktiskt inte är så tråkigt som det kanske låter, men är ack så svårt.

 

På fredagen åkte vi åter till Katutura state hospital med journalist och fotograf och blev fotograferade till dess att käkarna gjorde ont. Förhoppningsvis ser vi bra ut på någon av dem. Kvällen spenderades med storhandling på Checkers och pizza från Debonairs som inte är lika god som den från Pannarottis!

 

 

Okapuka ranch

På lördag förmiddagen åkte Jennie, jag, Melanie och journalisten i en taxi hör och häpna, till Okapuka ranch som ligger strax utanför Windhoek. När vi kom dit åt vi lunch, jag åt lasagne gjord på Oryx, det var jättegott! Sedan åkte vi iväg på safari i ranchen. Vi såg stora krokodiler, Red heartbeast, black wildbeast, springbock, oryx, vårtsvin, giraffer, noshörningar och bäst av allt LEJON. Det var det häftigaste någonsin och lätt värt vartenda öre, inte för att det kostade särskilt mycket. Smidigast av allt var transporten dit i form av en taxi som vi bara haffade utanför journalistens guesthouse och som transporterade oss både dit och hem för 100kr var.


Okapuka ranch och massor av vårtsvin


Okapuka ranch


Pappa krokodil har angripit en Oryx och låter den nu tillagas genom att ligga i solen.


Pumbas släktingar Bushpig


En fin Oryx


Black wildbeast - Vit svansad gnu


Vit noshörning


Två noshörningar


Det fanns otroligt många vita noshörningar och de kom jättenära


Jag och noshörningarna



Landskap



Pumba


Springbock fight


Red Heartbeast som visar rumpan mest


Giraffer fanns det också


LEJON!!


Gos


Grrr...


Finaste lejonet i världen!!


Solen går ner i Okapuka


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0