Katutura market

Idag har Jennie och jag varit i Katutura. ÄNTLIGEN kan vi sammanfatta det som. Fotografen tog med Jennie, mig och journalisten till Single quarters för att äta Kapana (kött). Vi tog en taxi dit och jag tänkte att jaha det här är Katutura. Men det visade sig att om jag säger att jag är i Katutura är det ungefär som att säga att jag är i Windhoek, inte nämnvärt beskrivande. Katutura är med andra ord JÄTTEstort. Marknaden vi besökte var liten, de sålde torkade maskar, torkade sardiner, bönor och olika mjöl. Dessutom fanns det hembakt bröd (jag prövade ett som visade smaka ungefär som munkar fast utan socker på), grönsaker som man kunde få uppskurna på en tallrik och det bästa av allt kött som de grillade på plats. Det var riktigt gott och ville man fanns det krydda att krydda till det med. Wayne har sagt att vi absolut inte borde åka till Katutura själva för att det är farligt. Det höll dock inte fotografen med om och jag måste säga att jag inte kände mig ett dugg hotad, alla var jättetrevliga. Jennie, jag och Melanie har bestämt att vi ska åka på en Township tour i veckan för att lära oss lite mer om Katutura. Förhoppningsvis blir det på onsdag.

 

Kvällen har ägnats åt analys och matlagning. Nu blir det filmmys med Jennie och Melanie. God natt!

 
Jag vid marknaden


Jennie hittade två nya kompisar vid köttgrillarna


Jennie mumsar grönsaker och kött


Jag har köpt bröd!


2kr för brödet, 6kr för salladen och 20kr för en kött hög, en hel måltid för 28kr =D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0